A projektről
Learning vs Crisis – „Tanulással a válsággal szemben” elnevezésű projekt célja, hogy olyan, a nem-formális oktatásban használható tanagyagot dolgozzon ki, amely az európai polgárok számára nyújthat megoldást egy kontinensnyi méretű szintű válság leküzdésében.
A tananyaggal olyan csoportokat szeretnék elérni, akik félő, hogy a társadalmi marginalizálódás felé sodródnak, akiknek egyre nehezebb megbirkózni az Európát érintő valaha volt legmélyebb gazdasági és társadalmi válsággal.
Első lépésben a partnerek meghatároztak 6 modult, amelyek azután a projekt folyamán kidolgozásra kerültek:
Egészség és egészségmerőzés
a modul kidolgozója: Archivio della Memoria (Olaszország) és Learning Centre (Spanyolország)
Családi szükségletek
a modul kidolgozója: Senior University, Évora (Portugália) és Észak-Keleti Átjáró Egyesület (Magyarország)
Munkanélküliség
a modul kidolgozója: Meath Partnership (Írország) és La Coupole (Belgium)
Családi költségvetés
a modul kidolgozója: Volkshochschule Lingen (Németország) és Meath Partnership (Írország)
Újrahasznosítás és cserebere
a modul kidolgozója: Kardeşçe Burdur Kadin El Emeği-Eğitim Ve Dayanişma Derneği (Törökország) és Sastamalan Opisto (Finnország)
Első szakasz: kérdőívek
A projekt első szakaszában a partnerek kidolgoztak, megosztottak és elemeztek a saját moduljukhoz vonatkozó kérdőíveket, olyanokat, amiket az adott terület elméleti és gyakorlati szakértőivel töltettek ki. Ebben részt vettek az egészségügy, a szociális szféra, a gazdaság vagy akár a pszichológia képviselői is. A kérdőív célja, hogy megértse a gazdasági válság által sújtott polgárok és családok mindennapi problémáit.
Második szakasz: a partnerek tartalomfejlesztése
Az első szakaszban kitöltött és elemzett kérdőívek eredményeinek felhasználásával a partnerek különböző típusú tartalmakat fejlesztettek és töltöttek fel a projekt honlapjára. Ezek lehetnek cikkek, szövegek, táblázatok vagy akár videótartalmak, de hasznos linkek is.
A 6 különböző témához mintegy 150 feltöltött elem született.
Ezek közül olyan tartalmak, mint egyszerű egészség megelőzési módszerek, házi gyerekruha praktikák, egyszerű tanácsok, hogy miként lehet a háztartás mindennapi költségvetését optimalizálni. De ez csak néhány példa a számos praktikumból, amik a projekt kiírásának megfelelően a honlapon megtalálhatók.
Harmadik szakasz: az érintettek tartalomfejlesztése
A projekt ebben a szakaszában a projekt tervezői arra kérték a partnerországok érintett csoportjait, hogy készítsenek ők is tartalmi anyagokat a projekt honlapja számára. Ezzel további 50 videó és egyéb tartalmi elem (cikk, link stb.) született és került fel a honlapra.
Az érintettek által készített tartalmi elemek egy olyan folyamat kezdetét jelentik, amivel a honlap a jövőben önfenntarthatóvá válhat, aminek tartalmát az érintettek frissíthetik.
Találkozók
A projekt időtartama alatt 6 partnertalálkozóra került sor:
Róma, Olaszország, 2012. október 7-10.
Sastamala, Finnország, 2013. február 10-13.
Evora, Portugália, 2013. május 13-16.
Liège, Belgium, 2013. szeptember 9-12.
Kells, Írország, 2014. január 27-29.
Budapest, Magyarország, 2014. június 16-19.
Honlap és közösségi háló
Információk, ötletek, tanácsok és jó gyakorlatok egyaránt megtalálhatók és letölthetők a projekt honlapjáról és szabad felhasználású forrásként használhatóak annak érdekében, hogy a program eredményei minél szélesebb körben elérhetőek lehessenek: különféle szervezetek, iskolák, egyesületek, multiplikátorok, kormányzati intézmények és európai polgárok számára.
A nagyközönség számára elérhető honlapon a program kidolgozói fenntartanak egy jelszóval védett részleget, ahol a 2 éves munkafolyamat minden dokumentációját, kutatását, eredményét őrzik.
A projekt Facebook és Youtube oldala a program eredményeinek népszerűsítésben segít a partnerek számára, illetve abban, hogy annak eredményeit, tartalmát minél szélesebb körben eljuttathassák az érintettek számára.
Látogasson el a projekt honlapjára: http://learningvscrisis.eu/